środa, 20 maja 2015

Pudding chia z sosem truskawkowym


"Szałwia hiszpańska to roślina dająca nasiona chia, które słyną ze swych wyjątkowych wartości odżywczych i właściwości zdrowotnych. Nasiona chia zawierają więcej kwasów omega-3 niż uchodzący za ich skarbnicę hodowlany łosoś atlantycki. Są także bardziej bogate w wapń niż mleko, a żelaza zawierają więcej niż słynący z niego szpinak."
źródło: klik



Nasiona chia to niepozorne drobinki. Możecie je kupić w każdym sklepie ze zdrową żywnością albo w sklepach internetowych. Jeśli szukacie sklepów ze zdrową żywnością w Rzeszowie, to ja ostatnio "odkryłam" sklep BioAvena na ul. Pułaskiego 3.
Za swoją paczuszkę nasionek (200 g) zapłaciłam niecałe 14 zł.

Za co są tak chwalone?
- zawierają mnóstwo kwasów omega-3
- są świetnym źródłem żelaza, magnezu, wapnia, potasu (obniża ciśnienie) - i każdy ten minerał z nasion jest lepiej wchłanialny)
- i wiele innych super właściwości! (polecam zajrzeć TUTAJ)

Należy pamiętać, żeby nie przekraczać dziennej dawki 15 g - czyli 3 łyżeczki lub jedna łyżka stołowa.

Co można zrobić z ich wykorzystaniem?
Są fantastycznych dodatkiem do koktajli, sałatek, porannej owsianki, muesli, itd.
Ja mam dzisiaj dla Was przepis na pudding - z mlekiem kokosowym, miodem i truskawkami (w końcu naszymi, polskimi, pysznymi i aromatycznymi truskawkami! :) )
Ale uwaga! deser wykonujemy min. 4 godziny wcześniej!


Składniki (na 6 małych, 4 normalne lub 2 ogromne porcje):

400 ml mleka kokosowego
8 łyżek nasion chia (szałwii hiszpańskiej)
2 łyżeczki płynnego, naturalnego miodu
200 g truskawek

Wykonanie:

Mleko, miód, nasiona chia dobrze mieszamy, by w mleku widoczne były równomiernie rozprowadzone.
Przelewamy do szklanek i odstawiamy do lodówki na min. 4 godziny (albo deser przygotowujemy dzień wcześniej).
Po tym czasie nasiona spęcznieją i całość zrobi się bardzo gęsta.
Truskawki miksujemy i wylewamy na wierzch.
Dekorujemy, podajemy i delektujemy się :)



Musicie przyznać, że wygląda bardzo efektownie! 
Pudding nie należy do słodkich deserów - choć to oczywiście będzie zależało od tego ile miodu dodacie, czy posłodzicie truskawki. 
Mi smakuje w takiej wersji jak wyżej, a pokazana porcja to ta z rodzaju ogromnych - ja na raz nie jestem w stanie jej zjeść. 
Nasionka chia są bardzo sycące i przede wszystkim zdrowe! 
Ja jestem zachwycona ich właściwościami i na stale włączam je do swojego jadłospisu! 

Buziaki,
Karola


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...