środa, 4 marca 2015

Pasztet z ciecierzycy

Zupa krem z ciecierzycy, przekonała mnie do siebie bez dwóch zdań, dlatego do dań z cieciorki podchodzę bardzo otwarcie. Tym razem na tapetę poszedł pasztet. Robiłam go wspólnie z mamą. Ona odwaliła najgorszą robotę - moczenie i gotowanie ciecierzycy - strasznie nie lubię tyle czekać przed zrobieniem jakiegoś dania;). Ja przyszłam na gotowe i tylko wymieszałam wszystkie składniki i zapiekłam. Pasztet przerósł moje oczekiwania, dlatego postanowiłam podzielić się z Wami przepisem, który w oryginale pochodził z gazety, o ile się nie mylę, były to "Nowiny". 


Pasztet z ciecierzycy, jest banalnie prosty w przygotowaniu i do tego bardzo smaczny. 
Na dowód powiem, że zdjęcia musiałam robić wieczorem (dlatego nie są one najlepszej jakości), z obawy przed tym, że pasztet może nie doczekać rana;)

Składniki:
2 szklanki surowej ciecierzycy
1 jajko
1 cebula
5-6 szt. suszonych pomidorów
sól
pieprz
1 łyżka chili
liście laurowe

Wykonanie:
Dzień przed planowanym pieczeniem pasztetu, ciecierzycę zalewamy zimną wodą i odstawiamy na co najmniej 12 godzin. Gotową, namoczoną ciecierzycę, gotujemy do miękkości. Cebulę kroimy w drobną kostką i podsmażamy na oliwie do zarumienienia. Suszone pomidory drobno kroimy. Gdy ciecierzyca jest już ugotowana, odlewamy wodę, do garnka dodajemy przesmażoną cebulkę, skrojone pomidory i wszystko blendujemy na gładką masę. Na końcu dodajemy roztrzepane jajko, sól, pieprz -w ilościach zależnych od upodobań, oraz paprykę chili. Raz jeszcze wszystko dokładnie mieszamy. Gotową masę przekładamy do foremki keksówki, wierzch smarujemy roztrzepanym jajkiem i wkładamy w masę liście laurowe. Pieczemy w 170 stopniach około 30-40 minut. Pasztet podajemy po całkowitym wystygnięciu.
Smacznego!





Pasztet z cieciorki to miła i zdrowa alternatywa dla sklepowych pasztetów, w których nigdy nie wiadomo co, kto zmielił. Jest lekko pikantny, bardzo sycący i świetnie smakuje na kanapce z pomidorkiem i zieloną sałatą. 

Serdecznie polecam.
J.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...