piątek, 20 marca 2015

Crinckle cookies czyli megaczekoladowe kulki

A przy piątku coś dla fanów słodyczy i czekolady,
bo jak wiadomo: 

źródło: klik

Mocno czekoladowe, obtoczone w grubej warstwie cukru pudru. Bardzo słodkie, ale dla wielbicieli czekolady, to chyba nie jest problem? :) 
Ja zazwyczaj robię je raz w roku - przed Świętami Bożego Narodzenia. Spękana faktura ciastek i biel cukru pudru kojarzy mi się ze śniegiem.
I w zimie też częściej sięgam po słodkości różnorakie :) 
A i fani brownie - to coś dla Was! 
Jest jeden minus - mimo, że ciasto przygotowuje się ekspresowo, trzeba na nie poczekać. Schłodzone lepiej współpracują z dłońmi - ale zawsze można to przyspieszyć zamrażarką ;) 


Składniki na ok. 30 ciastek (przepis oryginalnie pochodzi ze strony: http://bromabakery.com/ , ja zmniejszyłam tylko ilość cukru i z tą zmianą podaję):

1 szklanka (250 ml) mąki (u mnie poznańska)
1 łyżeczka proszku do pieczenia
1/2 szklanki niesłodzonego prawdziwego kakao
1/4 łyżeczki soli
1/2 szklanki cukru kryształu
1/3 szklanki oleju (można zastąpić rozpuszczonym masłem)
2 duże jaja
1 łyżeczka ekstraktu lub olejku waniliowego
1/4 łyżeczka kawy rozpuszczalnej
1/2 szklanki cukru pudru do obtoczenia kulek


Wykonanie:

W średniej misce wymieszaj widelcem składniki suche: mąkę, kakao, sól, kawę rozpuszczalną i proszek do pieczenia.

W osobnej, większej misce, wymieszaj mikserem olej i cukier kryształ, miksuj na dużych obrotach przez około 2-3 minuty, dodaj stopniowo jaja, następnie aromat waniliowy. Zmiksować jeszcze przez 2 minuty.

Następnie dodaj do mokrej mieszanki składniki suche i miksuj do całkowitego wymieszania (co wcale nie zajmuje długo, bo do 2 minut).

Przykryj mieszankę folią spożywczą i zapakuj do lodówki na dwie godziny, lub najlepiej na całą noc.
Ja o tym punkcie zapominam i ciasto ląduje w zamrażarce na 30 minut - nie ujmuje to im smaku!

W tym czasie  nagrzej piekarnik do 175-180 °C. 

Na blachę wyłóż papier do pieczenia, z ciasta formuj kulki wielkości ok. 3 cm, obtaczaj w cukrze pudrze i kładź w odstępach na blaszce - ciastka trochę rosną.
Z przepisu wyszło mi ok. 30 ciastek, ale to zależy od wielkości kulek, które będziecie robić.

Piecz ok. 10-12 minut.
Po upieczeniu będą lekko chrupkie na zewnątrz i miękkie w środku - pyszne :)


Ja je ogromnie polecam, są świetne do kawy, ale bez kawy też znakomicie dają sobie radę ;) 

Buziaki ślę,
Karola


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...