poniedziałek, 19 stycznia 2015

Kasza jaglana z suszonymi pomidorami

Kasza jaglana - jedna z najstarszych, ale i najzdrowszych kasz, przez długi czas zapomniana, wyparta przez bardziej popularną kasze gryczaną czy jęczmienną, jednak ostatnimi czasy, wraca do łask. Osobiście, zapoznałam się z kaszą jaglaną kilka miesięcy temu, przy okazji obostrzonej diety, ze względu na AZS Lenki. Nasze początki były trudne, zaczęłam od wersji na słodko, z tartym jabłkiem, później z sokiem malinowym - niestety nie była to miłość od pierwszego wejrzenia...
Dopiero, gdy dowiedziałam się co zrobić aby pozbawić kaszy jej specyficznej goryczy, jej notowania u mnie znacznie wzrosły, do tego stopnia że postanowiłam podzielić się z Wami moim przepisem, na całkiem smaczną kaszę jaglaną z suszonymi pomidorami i innymi dodatkami:). 
Zapraszam.


Składniki:
1 szklanka kaszy jaglanej
2 szklanki wody
6-8 kawałków suszonych pomidorów
prażony słonecznik/dynia/mix
ok. 6 grubych plasterków szynki 
łyżka oliwy z suszonych pomidorów

Wykonanie:
Kaszę podprażamy na suchej patelni, do momentu zarumienienia, następnie przesypujemy na sitko i porządnie przelewamy wrzątkiem, a na koniec płuczemy zimną wodą. Wszystkie te zabiegi służą właśnie, pozbawieniu kaszy goryczy. 

Gotową kaszę przesypujemy do rondelka i zalewamy 2 szklankami wody (zawsze wody powinno być drugie tyle co kaszy). Gotujemy pod przykryciem około 20 minut (do wchłonięcia całej wody), nie mieszamy kaszy w trakcie gotowania!

W między czasie kroimy szynkę i suszone pomidory w kostkę. Szynkę podsmażamy na odrobinie oleju. Gdy kasza jest już gotowa, możemy przesypać ją na patelnie, na której smażyliśmy szynkę, dodajemy suszone pomidory, oraz 2-3 garści prażonych orzechów/słonecznika/dyni. Dodajemy łyżkę oliwy z suszonych pomidorów, mieszamy kaszę z dodatkami i gotowe.:) Smacznego.

Ja nie dodawałam żadnych przypraw - pomidory suszone, oraz szynka same w sobie są słone, a w połączeniu ze specyficznym smakiem kaszy i prażonymi orzechami, nie potrzebowałam innych "wzmacniaczy" smaku. Aczkolwiek wszystko według uznania i jeśli tylko lubicie, możecie doprawić kaszę, swoimi ulubionymi ziołami.

Kasza doskonale smakuje zarówno na ciepło jak i na zimno. Może być obiadem, dodatkiem do obiadu, lub kolacją. Jest bardzo syta i pożywna i do tego bardzo smaczna:)
Następnym razem, planuję zrobić kaszę z warzywami gotowanymi na parze - będzie to jeszcze zdrowsza i lżejsza wersja tego "dania". Ale wydaje mi się że takich kombinacji może być wiele, z mieloną wieprzowiną, z indykiem, z warzywami, orzechami co kto lubi:).



A Wy lubicie kaszę jaglaną? Może macie jakiś sprawdzony przepis na kaszę jaglaną na słodko, bo jakoś nie mogę się przekonać do tej wersji?
Czekam na Wasze opinie i przepisy!
Buziaki
J.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...