wtorek, 18 sierpnia 2015

Zupa krem z zielonego groszku i jarmużu ze smażonym dorszem

Czy macie czasem tak, że otwieracie lodówkę i nie wiecie co włożyć 'do gara'?
Ja tak miałam pewnego, dosyć chłodnego, lipcowego dnia. 
Nie mniej jednak z całkowitego przypadku wyszło mi coś naprawdę smacznego :)
Dopiero dzisiaj publikuję przepis, bo później nastały upały i nie było sensu proponować Wam zupy.
Ale w dzień taki jak ten gorący krem z rybą będzie cudownym ukoronowaniem! 




Składniki (na dwie solidne porcje):

30 g masła
1 duża cebula
300 g groszku cukrowego (może być mrożony)
ok. 100 g jarmużu
2 ząbki czosnku
500 ml rosołu lub bulionu warzywnego
2 gałązki tymianku
szczypta gałki muszkatołowej i ostrej papryki
sól/pieprz do smaku
1 kulka mozzarelli pokrojona w drobną kosteczkę

Filet z dorsza ze skórą ok.300 g
gałązki tymianku
olej rzepakowy
sól/pieprz/ostra papryka/czosnek

Wykonanie:

Masło roztapiamy w garnku, dodajemy pokrojoną cebulę, dusimy do złotego koloru. Następnie wrzucamy pokrojony czosnek, jarmuż i groszek cukrowy, tymianek. Podsmażamy razem i wlewamy rosół. Doprawiamy i gotujemy ok. 20 min (jarmuż musi trochę zmięknąć). Po tym  czasie blendujemy na gładką masę. Próbujemy i dodajemy ewentualnie więcej przypraw.

Gdy zupa się gotuje, dorsza myjemy, doprawiamy solą i pieprzem z dwóch stron. Mięso posypujemy czosnkiem i ostrą papryką. Na patelni rozgrzewamy olej, kładziemy dorsza skórą do dołu, na wierzch wrzucamy kilka gałązek tymianku. Na wolnym ogniu (na mojej indukcji 6) smażymy przez ok. 20-25 min - tylko od strony skóry.

Na dno talerza kroimy mozzarellę w drobną kostkę i wlewamy krem. Dorsza oddzielamy od skóry i w kawałkach układamy na wierzchu.Przyozdabiamy gałązką tymianku i voila!
Smacznego!





Mój D. uważa, że to najlepsze danie jakie wykonałam w swojej 'karierze' :) 
Całkowicie mój przepis - od początku do końca! :) 
Jestem z siebie dumna! 
A Wy koniecznie wypróbujcie! 
Bo naprawdę jest pysznie! :) 

Buziaki,
Karola


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...