piątek, 20 lutego 2015

Szybkie, proste i pyszne placuszki serowe

Już od tygodnia chodziło za mną, jakieś dobre śniadanie, nie owsianka, nie kanapki, nie tosty, tylko co...?
W końcu przypomniało mi się, że moja mama kiedyś wspominała o placuszkach serowych. 
Wujek Google pomógł, po przeglądnięciu kilku przepisów z różnych stron, postanowiłam to posklejać w jedno a to co mi wyszło to było dokładnie to, co chodziło za mną, przez ten cały tydzień;).
Przepyszne, pulchniutkie,rozpływające się w ustach placuszki, smakiem przypominające naleśniki z serem, ale o niebo lepsze:).



Wykonanie jest banalnie proste i szybkie, z przepisu wychodzi około 10/12 średniej wielkości placuszków.

Składniki:
3 jajka
2,5 łyżki brązowego cukru
1 łyżeczka cukru z prawdziwą wanilią (opcjonalnie zwykłe cukru waniliowego, lub ekstraktu)
4 łyżki mąki pszennej (u mnie była tortowa)
250 gram sera białego w kostce

Wykonanie:
Żółtka oddzielamy od białek i miksujemy z cukrem na puszystą masę. Następnie, dodajemy mąkę i cukier z wanilią, mieszamy do połączenia składników. Dodajemy ser biały wszystko razem blendujemy, aż ser stworzy z pozostałymi składnikami spójną, lekko grudkowatą masę. Białka ubijamy na sztywną pianę w osobnym pojemniku. Po ubiciu dodajemy do masy serowej i delikatnie mieszamy do połączenia składników.

Patelnie teflonową dobrze rozgrzewamy z łyżką oleju (ja olej dodawałam tylko do pierwszej partii placków, później smażyłam na suchej patelni). Nakładamy łyżkę masy serowej, formujemy niewielkie placuszki i smażymy na średniej mocy palnika, około 1-1,5 minuty na jednej stronie. 
Usmażone placuszki, możemy podawać z owocami, oprószone cukrem pudrem, z bitą śmietaną, lub innymi dodatkami, które lubicie. Dla mnie już same w sobie są przepyszne, więc jadłam częściowo solo, a częściowo z cukrem pudrem, dla porównania - nie potrafię wskazać które lepsze;)

SMACZNEGO!






Placuszki serowe, idealnie nadają się zarówno na śniadanie, lekki obiad na słodko, jak i kolację, nie są ani czasochłonne, ani pracochłonne, co dla mnie czyni je idealnymi:).
Sprawdźcie sami!
Buziaki.
J.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...