piątek, 19 grudnia 2014

Jabłkowe pancakes z cynamonem


Obiecany choć nieco spóźniony przepis na pyszne pancakes z jabłkami i cynamonem. Aromatyczne, lekkie i super komponujące się z poranną kawą :) Idealne na ciepłe śniadanie - szczególnie gdy za oknem szaro buro, ponuro i wietrznie.
 Ja się pytam gdzie jest śnieg??? :)



 Składniki:
190 g mąki pszennej
1 łyżeczka proszku do pieczenia
50 g drobnego cukru
1 łyżeczka cynamonu
1 jajko
200 ml mleka
2 średniej wielkości jabłka obrane i starte na tarce o grubych oczkach
1 łyżeczka roztopionego masła

Wykonanie:


W jednym naczyniu wymieszać mąkę, proszek, cukier i cynamon. Jajko roztrzepać i zmieszać z mlekiem, następnie wlać do suchych składników i dokładnie wymieszać. Na końcu dodać starte jabłka oraz roztopione, wystudzone masło. Na dobrze rozgrzaną suchą patelnie wylewamy ciasto formując niewielkie placuszki. Smażymy na średnim ogniu, z obu stron do uzyskania złocistego koloru.
Pancakes standardowo można podawać z syropem klonowym, miodem, czy czekoladą. Chociaż dla mnie jabłka i cynamon razem nie wymagają już żadnych dodatków - same w sobie tworzą duet idealny:)

Następnym razem planuję jabłka zastąpić gruszką - gruszka z cynamonem co Wy na to? Ja czuje że to się może udać, nawet bardzo pysznie udać:)



P.S.

Wiecie co najbardziej lubię w takich przepisach jak ten? To że nie wymagają użycia miksera - co oznacza że mogę je robić gdy akurat moja mała Przylepka śpi ;)

Przepis pochodzi z moich wypieków - mojej niezawodnej wypiekowej "biblii" ;)

Smacznego!

J.




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...